sâmbătă, 5 iulie 2008

Drumul catre responsabilitate

Toata saptamana aceasta aveam o mare dilema: Cum e cu responsabilitatea asta. Intamplator in viata mea toate filmele la care ma uit toate cartile pe care le citesc au ceva in care ma regasesc.Uneori am senzatia ca sunt prea comuna iar alte ori ma gandesc ca sunt atat de ciudata incat gandurile mele ajung subiect de film sau carte , sau iar ca ma gandesc prea mult....:))

In fine....pusa in fata unei situatii dificile create de mine am inceput sa ma intreb ce e responsabilitatea si natura ei .Mai romaneste spus ce cauzeaza responsabilitatea? Este responsabilitatea ceva ce apare pe parcursul unei situatii?Este ceva ce avem tot timpul? Rolurile determina responsabilitatea? Odata cu varsta vine responsabilitatea ?(sper ca stiti ca creste proportional cu varsta )

Pe urma care este defapt rolul responsabilitatii? Teoretic sa ne invete "sa dam raspunsuri corecte la situatiile de viata "(nu incep iar filozofia cu ce inseamna corect...).Filozofic este "drumul catre maturitate si intelepciune".Mie nu imi spun nimic astea doua fraze atat de relevant incat sa ma convinga ca responsabilitatea este ceva important...asa cum am fost invatati multi dintre noi.Mai apare o dilema pentru ce si pentru cine suntem responsabili?Pentru noi pentru altii pentru faptele noastre care ne implica pe noi si pe altii...cred...

Si cea mai tare!:)) Ce inseamna responsabilitatea?Doi filozofi foarte interesanti Nietzsche si Arendt pun acest cuvant in legatura cu "duty"-datorie respectiv "blame"-vina.Responsabilitatea ca datorie , cati nu aveti exemple pentru asta si stiti ce inseamna .Asta ar insemna ca defapt natura responsabilitatii vine de la rol pentru ca un rol presupune "duty"-Nu?Responsabilitatea ca vina este ceea ce am patit eu .Am fost vinovata pentru ceva asadar responsabila pentru ceva -cred ca si asta o stiti cum e.Aici cred ca responsabilitatea poate fi legata de succes iar lipsa ei de esec-Nu?

Pentru ca sunt prea multe intrebari care imi raman in cap si la care nici filozofi , nici filmele si nici experienta mea de viata (foarte putina)nu pot raspunde.Raman la o concluzie pe care am tras-o: responsabilitatea este ceea ce te face , te invata sa suprevietuiesti

Un comentariu:

  1. de acord....cam putini cei care isi asuma RESPONSABILTIATEA... si eu ma includ

    RăspundețiȘtergere