vineri, 2 mai 2008

Granite


Stand si scriind de zori la una dintre fisele mele de lectura si meditand asupra ultimelor intamplari din viata mea am ajus la un subiect interesant. Mai apoi cautand un moment de relaxare am ales sa urmaresc un film care din inatmplare abordase aceiasi tema care ma preocupase si pe mine.
Vorbim de oamenii si de relatii care ne fac bine sau nu . Ne luam anumite angajamente si ne bagam capul in anumite riscuri...si totusi anumite voci intelepte (care vin fie de sus fie de la cei care ne iubesc) ne indeamna sa pastram distanta si sa impunem anumite granite.

Personajul din serial avea aceiasi dilema ca si mine si la final de episod a ajuns la concluzia ca "granitele nu ii opresc neaparat pe altii sa ajunga la tine ci te inchid pe tine rupandu-te de restul". Asa ce concluzie faina la un moment dat am regretat ca nu pot fi cuvintele mele astea.
Si mai citind una mai citind alta despre granite si cum influenteaza ele tot felul de sisteme din asistenta sociala. Am ajuns la concluzia ca ele impiedica relatiile sau le fac sa nu functioneze asa cum trebuie insa dilema mea abia acum incepea sa se aprofundeze.
Sunt tot felul de reguli in vietile noastre fie stupide fie nu dar totusi tindem sa le acceptam , or majoritatea acestor reguli se refera la aceste granite. Daca te paraseste fa-te inatingibila ca te va vrea inapoi , daca acum iti place de el fa-l sa te vrea dar sa rabde putin , daca vrei acest job arata-le ca nu depinzi de el , daca vrei sa te placa lumea fi accesibila dar nu manipulabila.
Si uite asa dilema mea se adancea si cred ca si acum se adanceste pentru ca nu stiu ce sa fac .

Momentan trec printr-o perioada destul de dilematica din viata mea si am pierdut o "chestie" daca o putem numi asa in schimb imi vin cel putin 10 alte chestii in schimb a caror efect in viata mea depinde de granitele pe care aleg sa le trag sau nu .....si chiar nu stiu unde sa trag granitele pentru ca ofertele suna apetisant , atractiv si ma tem ca daca trag granitele voi termina in a ramane izolata si voi regreta hotararea gresita luata in schimb ma tem ca daca nu trag granitele atunci nu voi obtine ceea ce imi doresc pentru ca risc sa pierd.


Concluzia la care ajung e ca granitele iti dau mare bataie de cap , atat impunerea lor cat si existenta lor , cat si simplul fapt ca te gandesti la ele .Si daca le mai pui in legatura cu regulile chiar incepri sa o iei razna.Defapt regulile contureaza granitele sau granitele creeaza regulile....sau nici una din ele nu este necesara in viata noastrasi sunt doar "chestii " inventate de niste parinti candva pentru a-si controla , incuraja , imbarbata copiii...


Cred ca voi renunta sa ma gandesc la granite sa vad ce se petrece pentru ca daca le trag atunci cad in riscul sa regret ca nu am acceptat ce mi sa oferit daca nu le trag voi fi dezamagita de rezultatele pe care eu cu mana mea le-am provocat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu