vineri, 23 octombrie 2009

Curaj

Intr-o meserie ca cea pentru care ma pregatesc eu iti este dat sa vezi multe, sa auzi multe si mai ales sa inveti multe. Una dintre cele mai grele lectii care a trebuit sa o invat zilele acestea a fost curajul.

Am vazut cum barbati care nu au ce manca isi risca toata demnitatea si merg a matura pe jos pentru a face un ban pentru familie. Am vazut batrana care dupa 30 de ani a avut curajul sa deschida o ultima scrisoare de la sotul ei. Am vazut femeie diagnosticata cu cancer care a luptat impotriva bolii si a invins-o. Am vazut copil cu dizabilitati respins de societate care a avut curajul sa mearga la facultate.


Pentru noi toti ceilalti care nu suferim, care avem ce vrem sau daca nu avem ne multumim cu cat avem ce inseamna curajul? Am stat si m-am gandit mult la asta. Am crezut ca suntem oameni lipsiti de aceasta caracteristica. M-am gandit:curajul este viteza excesiva promovata de adolescenti controlati de hormoni, curajul este setea dupa adrenalina si curajul este sa te duci sa te urci pe un pod sa faci bungee jumping.Dar apoi mi-am dat seama ca toate astea sunt defapt placeri pentru cel care le face deci...nici asta nu insemna curaj


In viata reala intretimp trebuia sa actionez nu sa gandesc si asta m-a facut sa vad ce e curajul. Curajul este sa te trezesti dimineata si sa te pregatesti pentru o noua zi chiar daca programul tau este mereu acelasi. Curajul inseamna sa iesi din casa cu un zambet pe buze intr-o lume atat de serioasa chiar daca risti ca lumea sa te vada nebun. Curajul este sa mangai un caine vagabond chiar daca risti sa te murdaresti sau sa te muste. Curajul este sa ajuti o batranica sa-si duca plasa chiar daca risti ca ea sa creada ca vrei sa i-o furi. Curajul inseamna sa spui te iubesc celui pe care il iubesti, chiar daca risti ca el sa nu simta la fel.

Un comentariu: