marți, 7 septembrie 2010

Paharul

Am pe biroul meu o cană de ceai din care tocmai am băut jumătate, când am lăsat cana din mână mi-am adus aminte de "jumătatea plină a paharului şi jumătatea goală". Se spune că (nu ştiu cine când şi cu ce ocazie) pesimistul vede jumătatea goală, optimistul vede jumătatea plină şi realistul vede pur şi simplu un pahar cu ceva in el. Deci paharul devine o chestie de perspectivă. 


Adică dacă vecina ta ţi-a otrăvit căţelul ai trei optiuni: să te sinucizi(partea goală a paharului), să sti că în sfârşit ai motiv să îi otrăveşti şi tu motanul  (partea plină a paharului) să dai în judecată vecina (paharul cu apă). Dar dacă paharul se reduce la atât cum ramâne cu opţiunile: să te bucuri că nu te-a otrăvit pe tine, să o baţi de să-i sară capacele, să te rogi pentru sufletelul iubitului tău "Picki", să îţi cauţi un alt căţel (fie ca să treci mai repede peste suferinţă sau pur şi simplu pentru a-i arăta vecinei ca tot tu câştigi), sa te muţi de acolo, sa o terorizezi până se mută ea?


Abia când m-am gandit la acest exemplu cu vecina mi-am dat seama cât de superficială este defapt povestea cu paharul pe jumătate plin sau gol sau oricum. Superficială deoarece mai sunt şi alte opţiuni cum ar fi: Cine a golit paharul? De ce este pe jumatate gol paharul? Ce putem face ca paharul sa fie plin? Oare chiar trebuie să avem paharul plin? Ce ne dorim defapt un pahar gol sau unul plin? Ce se întâmplă dacă spargem paharul? ....şi multe alte opţiuni. 


Fiecare dintre noi are un răspuns la o situaţie din viaţă. Fiecare are o anumită atitudine faţă de viaţă şi fiecare dintre noi reacţionează diferit la probleme. Ceea ce este însă cel mai important, cred eu, este că fiecare dintre noi are un scop în viaţă, scop care diferă de la persoană la persoană.
 Aşa că atunci când vine vorba de paharul pe jumatate plin, sau gol sau pur si simplu paharul ceea ce contează nu este "Cum este paharul?"(gol sau plin) şi "De ce este aşa?". Ceea ce contează este: "Ce conţine paharul?" (ceva plăcut sau ceva neplăcut) şi "Ce trebuie să fac cu el ?" (să îl golesc sau să îl umplu la loc)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu